.......
Konferansen "finn-oss.no"


| Kontakt us | | e-Booking • prices |
...........Verktøykassen Analytics åpner for bedre kontroll med dine besøkende

...............Verktøykassen Analytics åpner for innsikt i trafikken til ditt nettsted


- Google ønsker at du skal opp i sine søkemotorene - de selger annonsering som rangeringer:
-
Google vil at brukerne skal få opplevelser på nettet - Derfor er de opptatt av du gir det beste du har.
- Google både belønner og straffer - alt etter hvordan du forholder deg.
- Vil du vite om du er søkbar - legg dine hjemmesider inn i søkefeltet til Google - og slå returtasten.

Sesjonen gir en oversikt hvilke verktøy som er tilgjengelig - og hvordan du tolker resultatene.
• AdWords: det enkleste og mest kompliserte verktøyet til Google.
-
AdWords kommer i to versjoner - for nybegynnere og for viderekommende. Har du først gått fra Nybegynner til Viderekommende, kan du ikke ombestemme deg.
- Annonser i AdWords går som "Sponset Link" og du betaler hver gang noen klikker seg igjennom - som "PayPerCllick".
- De bestemmer verdensdel eller landsdel hvor du vil annonsere.

...
Google Analytics gir informasjon om trafikk:
Hvem besøker nettsidene dine? Hvor kommer de fra og hvor går de hen? Kan du påvirke trafikken - og følge med på endringene?
- Alt dette er tilgjengelig i Google sin verktøykiste.
- Kjekt å vite - men gir et grunnlag for mye arbeid.
• Inngangssøkeord: hvilke søkeord er mest aktuelle?
- Søkbarhet på bygger på søkeord og -begreper. Hvilke ord og begreper brukes og hvilke vinner frem.

- Ingangskilder: Hvor kom de fra?
- Hvilke kilder fører trafikk til nettstedet. Hva som kommer som organiske linker og hva kommer som betalt annonsering.
- Geografisk overlegg - hvilken verdensdel:
Google har en egen modul for sporing av besøk. Hvilken verdensdel - landsdel eller by kommer de fra?

Informasjonen tillater deg å bearbeide markedet etter landsdel.
• Klikkemønstre - Hvor går dine besøkende?
-
Hvile informasjoner på din hjemmeside er de viktigste. Her tlbyr Google sporing på link - som %-andel av antall klikk.
- Du kan få et inntrykk av styrker og svakheter ved sidene dine.
Trakt og sporing: .
Dette er et flott verktøy som visualiserer hvor dine besøkende kommer inn til nettstedet, hvordan de følger igjennom, og hvor de forlater det.
- WebDesigner Tools: oversikt over søkbarheten din.
Hvilke av nettsidene er søkbare og registreres av søkemotorene. Her får du svaret. Deermed kan du retablere linker som er brutt eller feil som er oppstått.
...........................................................................................................
...........................................................
©Tomo Trading - Steintreveien 3 - 5238 Rådal
• Kontakt Tor Moltu • Mobil (47) 416 73 666 - tor@tomotrading.no •